SEO – kodulehe optimeerimine
Internetiturunduse seda osa, mis tegeleb otsingumootoris parema koha saamisega, nimetatakse SEO-ks (lühend sõnadest Search Engine Optimization), ehk kodulehe optimeerimiseks. Lühidalt öeldes on SEO – kodulehe opimeerimise – eesmärgiks see, et Google usuks sinu kodulehe olevat piisavalt tähtsa ja usaldusväärse, et seda oma külastajatele eelisjärjekorras näidata. Google otsingumootor nimelt on väga huvitatud sellest, et nende kaudu tehtud otsingud oleksid tõepärased ja tulemuslikud, ning sellepärast püüab ta hinnata, mille näitamisest otsijale kõige rohkem kasu võiks olla.
Neid asju, mille põhjal Google otsustab, missuguses tähtsuse järjekorras tulemusi näidata, on väga palju. Olulisemad neist on järgmised kriteeriumid:
• leitavus otsingumootori jaoks: millised märksõnad on olemas pealkirjades ja tekstides
• kvaliteetne sisu
• värske sisu (ehk millal kodulehte viimati täiendati)
• külastatavus
• lingid, millele koduleht viitab ja mis viitavad temale.
Otsingutulemuse parandamiseks on vaja kõigepealt selgeks teha, millised on antud valdkonnas olulised märksõnad ja fraasid ning kohaldada pealkirjad ning tekstid neile vastavateks. Tulemusi pidevalt jälgides ja analüüsides on võimalik enda positsioone üha parandada. Kodulehe optimeerimise tulemus ei avaldu kiiresti, aga see-eest on tegemist tasuta reklaamiga.
SEO jaguneb kaheks: On page SEO ja Off page SEO.
On page SEO puhul peab järgima et oleks korras allolevad punktid:
- Pealkirjad – soovitav on kasutada H1, H2 jne pealkirju. Lehe pealkiri H1 ja lõikude pealkirjad H2.
- Märksõnad – kodulehe sisulehtedel keskendutakse olulistele märksõnadele. Soovitav kasutada longtail märksõnu. Näiteks kui tegelete autoremondiga, siis mitte keskenduda sõnale “Autoremont” vaid näiteks “Autoremont Mustamäel”. Igale vahelehele lisatakse mitte rohkem kui 1-2 märksõna. Olulised märksõnad teksti sees on soovitav teha Boldiks. Teksti kirjutamisel ära tee tekste liiga pikaks, vaid kasuta Bullet liste ja lõike.
- Pildid – enne kodulehele pildi laadimist muuta pildi nimi vastavalt sellele, mis toote või teenusega on tegu (ja vältige täpitähti). Samuti lisada piltidele Alt tekstid ja vajadusel kirjeldused.
- Linkimine – võimalusel linkige kodulehe siseselt oma toodetele ja teenustele. Väga edukalt saab linkida blogist otse tootele või teenusele. Samuti võib linkida erinevate omavahel olevate toodete ja teenuste vahel.
- Kirjeldus – ehk description on see, mida Google kuvab otsingu tulemustes. Soovitav on kasutada olulisi märksõnu ja üleskutset. Kirjeldusi saab lisada SEO moodulite kaudu
- URL – ehk slug. Kodulehe url oleks kasutajasõbralik ja sisaldaks sinu toote või teenusega seotud märksõna
- Blogi – võimalusel kirjuta oma toodetest ja teenustest blogi. See tõstab sinu kodulehe väärtust nii sinu potensiaalsete klientide kui ka Google silmis. Samuti on blogi väga hea koht kodulehe siseste linkide loomiseks.
Off page SEO on pikem protsess, aga see on vajalik, et püsida Google otsingutulemustes esimesete seas.
Off page SEO tegemisel on abiks:
- Sisuartiklid – loo sisuartikleid erinevatele väljaannetele või foorumitesse ja lingi sealt oma kodulehel olevale teenusele või tootele.
- Influencerid – kasuta mõne tuntud blogija või muu Sotsiaalmeedias tuntud isiku teenust ja palu neil viidata oma tootele või teenusele.
- Google Ads – sellega annad Googel iotsingumootorile märku, et oled olemas. Kui sa ei ole veel leitav, siis on see abiks oma teenuste või toodete kiiremaks turundamiseks.